Un pla per superar la barrera de l’autopista B-23

(Article publicat a EL FAR, gener 2015)

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ajuntaments de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues hem començat a treballar conjuntament en un projecte per integrar l’autopista B-23 en l’entorn urbà d’aquests municipis. Un pla ambiciós i vertebrador que tindrà enormes beneficis per als habitants d’aquestes ciutats, ja que deixarem de veure l’autopista de sis carrils (tres per sentit) com una cicatriu al teixit urbà.

En el cas d’Esplugues, el guany és molt evident. Els 1.260 metres de longitud que té la B-23 al seu pas pel municipi aniran deprimits, és a dir, per sota de la rasant actual. I el més important és que uns 700 metres, a la part central, anirian coberts, la qual cosa ens permetria guanyar un nou espai de 2,4 hectàrees per sobre de la futura autopista soterrada en un lloc de gran centralitat. Un gran espai, amb noves zones verdes i per al passeig, que a més afavorirà la connexió entre els barris de muntanya i els situats a l’altra banda de l’autopista, com el Centre i el Gall.

Un altre dels avantatges és que a banda i banda de l’autopista s’hi construiran vials segregats per a bicis, vianants i vehicles de transport públic i privat. Això vol dir que es podrà anar caminant, corrent o en bici des de la Diagonal de Barcelona fins a Sant Joan Despí, passant per Esplugues i Sant Just dins d’un entorn i un continu urbans agradables.

Aquest projecte s’afegeix al que estem portant a terme entre els ajuntaments d’Esplugues i Barcelona i l’AMB per construir un carril bici i de vianants des de la Diagonal fins a l’avinguda Països Catalans d’Esplugues per superar la barrera que ara forma el nus de connexió de l’autopista amb la Ronda de Dalt.

En definitiva, projectes per fer unes ciutats més vertebrades i on la prioritat cada vegada més la tinguin vianants i ciclistes per poder gaudir del passeig sense impactes ni barreres visuals.

Enllaços de l'Ajuntament

twitter icon flickr icon youtube icon