La mobilitat sostenible és el camí

(Article publicat a EL FAR, maig 2017)

Lluitar contra la contaminació a l’àrea metropolitana ha de ser una acció prioritària per part de les administracions que tenen les competències per fer-ho. És imprescindible un canvi d’hàbits, com les mesures restrictives que ja s’estan proposant en l’àmbit metropolità, però també una major conscienciació per part de la ciutadania, que ens faci deixar el vehicle privat que contamina i el substituïm pel vehicle elèctric, la bici o el transport públic.

Per això són tan importants les notícies que hem tingut  les darreres setmanes per avançar cap a l’arribada del metro a la ciutat, la transformació de l’autopista en via urbana o l’increment del servei de tramvia, que ha demostrat ser un mitjà molt útil, ecològic i molt ben valorat per la ciutadania.

El perllongament de la L3 de metro, la línia verda, fins al centre d’Esplugues, passant pel barri de Finestrelles i l’Hospital Sant Joan de Déu, és tota una fita històrica que posarà fi al greuge que té Esplugues i la comarca del Baix Llobregat, com a única ciutat fronterera amb Barcelona sense metro, tret de la parada de Can Vidalet situada en el límit amb l’Hospitalet. Fins i tot el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, va reconèixer aquest greuge durant la seva recent visita a Esplugues.

La gran novetat és que ara hem posat data i quantitat econòmica necessària per fer realitat el projecte. Estarem molt a sobre per fer complir els compromisos i els terminis.

La futura transformació de l’autopista B23 en una via urbana al seu pas pels municipis d’Esplugues, Sant Just i Sant Joan Despí també contribuirà sens dubte a avançar cap a una mobilitat sostenible. Fa pocs dies els tres ajuntaments i l’AMB vam acordar la creació d’una taula de treball per impulsar aquest ambiciós projecte que per convertir en una via urbana els 5 quilòmetres de l’actual autopista. A la vegada, vam consensuar que el Govern de Catalunya demanarà el traspàs d’aquest tram de la B23 a l’Estat, de manera que vagi acompanyat dels recursos econòmics necessaris per al seu manteniment i la realització dels projectes pendents, com ara el carril BUS VAO.

Pàgina 1 de 14

Enllaços de l'Ajuntament

twitter icon flickr icon youtube icon